Nadzór nad księgami rachunkowymi

Przez nadzór nad księgami rachunkowymi rozumiemy:

  • kontrola prawidłowości prowadzonych ksiąg rachunkowych pod kątem ich zgodności z przyjętą polityką rachunkowości
  • weryfikacja Zakładowego Planu Kont
  • weryfikacja Planu Amortyzacji
  • kontrola dokumentacji księgowej pod względem formalnym i rachunkowym
  • kontrola prawidłowości dekretacji
  • okresowa kontrola prawidłowości sporządzania zeznań, deklaracji i informacji podatkowych oraz informacji bilansowych i statystycznych
  • nadzór nad sporządzaniem sprawozdań finansowych
  • sporządzanie sprawozdań finansowych na podstawie nadzorowanych ksiąg
  • nadzór merytoryczny nad opracowywanymi projektami umów i innych opracowań
  • pomoc w sporządzaniu sprawozdań finansowych dla potrzeb połączenia, podziału, postawienia w stan upadłości oraz likwidacji firm
  • otwarcie ksiąg zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości
  • założenie ksiąg rachunkowych w programie księgowym
  • szkolenie personelu Działów Finansowo-Księgowych