Pracodawcy prowadzący Pracownicze Programy Emerytalne (PPE) mają obowiązek przekazania do Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) oświadczeń o liczbie pracowników i uczestników Pracowniczych Programów Emerytalnych (PPE) zatrudnionych u danego pracodawcy na dzień 1 stycznia i na dzień 1 lipca w danym roku kalendarzowym.
Pracodawcy, którzy nie wdrożyli pracowniczych planów kapitałowych (PPK) z uwagi na prowadzenie PPE, mogą utracić to uprawnienie. Sytuacja taka wystąpi w przypadku, gdy nastąpi spadek udziału pracowników w PPE poniżej 25% osób zatrudnionych według stanu na dzień 1 lipca. Dlatego każdy pracodawca prowadzącego PPE ma obowiązek złożenia tej informacji celem weryfikacji posiadania przez niego uprawnienia do nieprowadzenia PPK.
Oświadczenie pracodawcy powinni przekazać elektronicznie albo w postaci papierowej 2 razy w roku: do dnia 31 stycznia i do dnia 31 lipca każdego roku kalendarzowego.
Można to zrobić w sposób elektroniczny, za pomocą specjalnego formularza na stronie https://ppe.pfr.pl/, w formie papierowej lub e-mail. W takim przypadku powinno ono zawierać takie dane jak numer NIP, nazwa pracodawcy, numer REGON, liczbę pracowników zatrudnionych u pracodawcy oraz liczbę uczestników PPE zatrudnionych u pracodawcy.
Oświadczenie można przekazać na adres korespondencyjny PFR S.A. lub na adres: oswiadczenie-ppe@pfr.pl. Przekazując dane e-mail należy dokument podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym.